STAŇTE SE PILOTEM
s leteckou školou
Naučte se létat s vírníkem!
Nejdůležitější pro každý začátek je chtít. Ať už jste v létání absolutní začátečník, máte zkušenosti s létáním s větroni, ultralehkými letadly, padáky…, nebo jste třeba profesionální dopravní nebo vojenský pilot, létat s vírníkem se naučíte, nebo se na vírník přeškolíte.
Ultralehký vírník, jak se podle platné legislativy jmenuje kategorie tzv. sportovních létajících zařízení, do které spadají vírníky Autogyro v ČR, je letadlo s maximální vzletovou hmotností 600 kg a posádku můžou tvořit maximálně dvě osoby.
Správou vírníkového létání je v ČR Ministerstvem dopravy pověřena Letecká amatérská asociace ČR, která také vede ústřední rejstřík pilotů a také techniky, to znamená i registr vírníků. LAA ČR vydává předpisy a stanovuje také podmínky výcviku pro získání pilotních licencí.
Výcvik pro získání kvalifikace pilot ultralehkých vírníků se řídí předpisem UV3. Tento předpis stanovuje i minimální penzum teoretického a praktického výcviku. U absolutních začátečníků to je 45 hodin teorie a minimálně 20 hodin praxe.
Podle míry pilotních zkušeností a dosažených pilotních kvalifikací každého uchazeče je možné získat řadu úlev. Přeškolení tak může být u stávajících pilotů otázkou 8 hodin teorie (specializované školení na vírníky) a 10-15 hodin praxe. Délka výcviku je samozřejmě ovlivněna především šikovností a nadáním každého jednotlivého zájemce. Někomu to jde dřív, někdo potřebuje trochu času navíc.
Teoretický výcvik organizujeme na různých místech České a Slovenské republiky s ohledem na přání našich zákazníků.
Praktický výcvik provádíme na několika místech v ČR, ale organizujeme také individuální nebo skupinová soustředění na jiných letištích – dle přání zákazníka.
Naší základnou je LETIŠTĚ PŘEROV (Morava)
Individuální výcvik probíhá také na letištích
– VRCHLABÍ (severovýchodní Čechy)
– PARTIZÁNSKÉ (Slovensko)
Pilotování vírníku je hodně intuitivní a časem si ho osvojí každý.
V zahraničí pilotuje vírníky i spousta dívek a žen!
Chcete se stát pilotem?.
Zanechte nám kontakt a my se Vám ozveme.
Naši instruktoři
V letecká škole FlyWay s.r.o. působí bezkonkurenční počet instruktorů vírníkového létání.
Škola úzce spolupracuje s hlavním inspektorem provozu a techniky vírníkového létání LAA ČR Ing. Václavem Fialou, CSc., jeden z instruktorů – Pavel Březina, je zároveň inspektorem provozu LAA, který plní i funkci examinátora pro získání pilotní licence.
V letecké škole FlyWay tak získáte pilotní průkaz bez zbytečných průtahů od A do Z.
Pavel Březina
Létá od: 1987
Letecké kvalifikace - pilot: PG, PPG, ULL, ULV, ULH, test pilot
Instruktor: PG, PPG, ULV
Inspektor: PG, PPG, ULV
Celkový nálet: 8000+
Lubor Mára
Létá od: 2010
Letecké kvalifikace - pilot: PG, ULV
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 1200+
Vít Klabačka
Létá od: 2014
Letecké kvalifikace - pilot: ULV, ULL, PPL (A)
Instruktor: ULV, ULL
Celkový nálet: 900+
Michal Mechy Eliáš
Létá od: 1993
Letecké kvalifikace - pilot: PG, MPG, ULL, ULV, test pilot
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 5800+, nálet ULV 5300+
Jan Czvalinga
Létá od: 1986
Letecké kvalifikace - pilot: CPL(H), ULV
Instruktor: FI (H), ULV
Examinator: FE (H)
Celkový nálet: 6400+
Marek Kvasnica
Létá od: 2006
Letecké kvalifikace - pilot: MPG, ULV, PPL (A)
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 1000+
Jaroslav Kaprál
Létá od: 1977
Letecké kvalifikace - pilot: CPL, ULL, ULV
Instruktor: ULL, ULV, vlekař, vysazovač
Celkový nálet: 10300+
Miroslav ŠTRAUF
Létá od: 1982
Letecké kvalifikace - pilot: CPL, ULV
Instruktor: ULV, FI (A)
Inspektor: ULV
Celkový nálet: 1600+
Sylva Koubová
Koordinátorka letecké školy
Petr Hendrych
Létá od: 1988
Letecké kvalifikace - pilot: CPL (H), ULH, ULV, PG, PPG
Instruktor: ULV, FI (H)
Celkový nálet: 6500+
Aleš Kočí
Létá od: 1988
Letecké kvalifikace - pilot: PG, MPG, ZL, ULL, ULV, PPL (A), PPL (H)
Instruktor: PG, UL, ULV
Celkový nálet: 6000+
Ceník výcviku
Vírníkové létání je specifické a nedá se s žádným jiným srovnat. Ve vírníku se budete cítit spíše jako ve vrtulníku než v klasickém letadle.
Výhodou je, že se řídí podobně jako klasické letadlo, což je výhoda oproti vrtulníku, kde máte zaměstnány prakticky neustále obě ruce a nohy.
Často odpovídáme na otázku: Proč je výcvik na vírník u nás dražší než na ultralehké letadlo – odpověď je v úvodu tohoto odstavce – tyto dvě kategorie se nedají srovnávat.
V cenách výcviku jsou navíc započítány i havarijní pojistky, provozní a další náklady…
Licence | Typ | Hodina výcviku | Min. hodin | Cena výcviku |
Pilot ULLt | Motorové rogalo (různé typy) |
2 500 Kč | 20 | 50 000 Kč |
Pilot ULLa | Ultralehké letadlo (různé typy) |
3 500 Kč | 20 | 70 000 Kč |
Pilot ULLv |
Ultralehký vírník |
5 900 Kč | 20 | 94 000 Kč |
Pilot ULLh | Ultralehký vrtulník (CH-7 Kompress) |
6 990 Kč | 38 | 265 620 Kč |
PPL(H) | Robinson R22 (dvoumístný vrtulník) |
7 990 Kč | 45 | 359 550 Kč |
Robinson R44 (čtyřmístný vrtulník) |
13 200 Kč | 45 | 594 000 Kč |
Typ výcviku |
Cena bez DPH |
Teoretický výcvik pro nováčky v rozsahu 45 hodin (zpravidla ve třech blocích – 1 den + 2 x 2 dny) |
6500 Kč |
Teoretický výcvik specializovaný na vírníky pro piloty s licencí ULL/PPL/vrtulníky v rozsahu 5 hodin | 2000 Kč |
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Calidus/MTO (včetně paliva, pojištění atd.) | 5900 Kč |
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Cavalon (včetně paliva, pojištění atd.) | 5900 Kč |
Hodina letu s instruktorem na vlastním stroji | 3000 Kč |
Porovnání cen výcviku
Toto porovnání cen slouží jen pro Vaši hrubou představu o nákladech, které s sebou začátek každého létání přináší.
Ceny vychází z dostupných informací renomovaných leteckých škol. Uvádíme pouze ceny praktického výcviku, tedy letové části výcviku.
Ke konečné ceně je tedy třeba přičíst i teoretickou část.
Počet hodin je minimální dle platných předpisů – pokud nejste výjimečně nadaný pilot, počítejte raději s rezervou. Ceny jsou bez DPH.
PPL(H) – soukromý pilot vrtulníků
CPL(H) – komerční pilot vrtulníků = PPL(H) + cca 300 000 Kč
Cena výcviku pilota „velkého“ vrtulníku, např. Eurocopter EC135 se pohybuje kolem 2 800 000 Kč.