STAŇTE SE PILOTEM

s leteckou školou

Naučte se létat s vírníkem!

Nejdůležitější pro každý začátek je chtít. Ať už jste v létání absolutní začátečník, máte zkušenosti s létáním s větroni, ultralehkými letadly, padáky…, nebo jste třeba profesionální dopravní nebo vojenský pilot, létat s vírníkem se naučíte, nebo se na vírník přeškolíte.

Ultralehký vírník, jak se podle platné legislativy jmenuje kategorie tzv. sportovních létajících zařízení, do které spadají vírníky Autogyro v ČR, je letadlo s maximální vzletovou hmotností 600 kg a posádku můžou tvořit maximálně dvě osoby.

Správou vírníkového létání je v ČR Ministerstvem dopravy pověřena Letecká amatérská asociace ČR, která také vede ústřední rejstřík pilotů a také techniky, to znamená i registr vírníků. LAA ČR vydává předpisy a stanovuje také podmínky výcviku pro získání pilotních licencí.

Výcvik pro získání kvalifikace pilot ultralehkých vírníků se řídí předpisem UV3. Tento předpis stanovuje i minimální penzum teoretického a praktického výcviku. U absolutních začátečníků to je 45 hodin teorie a minimálně 20 hodin praxe.

Podle míry pilotních zkušeností a dosažených pilotních kvalifikací každého uchazeče je možné získat řadu úlev. Přeškolení tak může být u stávajících pilotů otázkou 8 hodin teorie (specializované školení na vírníky) a 10-15 hodin praxe. Délka výcviku je samozřejmě ovlivněna především šikovností a nadáním každého jednotlivého zájemce. Někomu to jde dřív, někdo potřebuje trochu času navíc.

Teoretický výcvik organizujeme na různých místech České a Slovenské republiky s ohledem na přání našich zákazníků.

Praktický výcvik provádíme na několika místech v ČR, ale organizujeme také individuální nebo skupinová soustředění na jiných letištích – dle přání zákazníka.

Naší základnou je LETIŠTĚ PŘEROV (Morava)

Individuální výcvik probíhá také na letištích
VRCHLABÍ (severovýchodní Čechy)

– PARTIZÁNSKÉ (Slovensko)

Pilotování vírníku je hodně intuitivní a časem si ho osvojí každý.

V zahraničí pilotuje vírníky i spousta dívekžen!

Chcete se stát pilotem?.

Zanechte nám kontakt a my se Vám ozveme.

Naši instruktoři

V letecká škole FlyWay s.r.o. působí bezkonkurenční počet instruktorů vírníkového létání.

Škola úzce spolupracuje s hlavním inspektorem provozu a techniky vírníkového létání LAA ČR Ing. Václavem Fialou, CSc., jeden z instruktorů – Pavel Březina, je zároveň inspektorem provozu LAA, který plní i funkci examinátora pro získání pilotní licence.

V letecké škole FlyWay tak získáte pilotní průkaz bez zbytečných průtahů od A do Z.

Pavel Březina

Létá od: 1987
Letecké kvalifikace - pilot: PG, PPG, ULL, ULV, ULH, test pilot
Instruktor: PG, PPG, ULV
Inspektor: PG, PPG, ULV
Celkový nálet: 8000+

Lubor Mára

Létá od: 2010
Letecké kvalifikace - pilot: PG, ULV
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 1200+

Vít Klabačka

Létá od: 2014
Letecké kvalifikace - pilot: ULV, ULL, PPL (A)
Instruktor: ULV, ULL
Celkový nálet: 900+

Michal Mechy Eliáš

Létá od: 1993
Letecké kvalifikace - pilot: PG, MPG, ULL, ULV, test pilot
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 5800+, nálet ULV 5300+
 

Jan Czvalinga

Létá od: 1986
Letecké kvalifikace - pilot: CPL(H), ULV
Instruktor: FI (H), ULV
Examinator: FE (H)
Celkový nálet: 6400+

Marek Kvasnica

Létá od: 2006
Letecké kvalifikace - pilot: MPG, ULV, PPL (A)
Instruktor: ULV
Celkový nálet: 1000+

Jaroslav Kaprál

Létá od: 1977
Letecké kvalifikace - pilot: CPL, ULL, ULV
Instruktor: ULL, ULV, vlekař, vysazovač
Celkový nálet: 10300+
 
 

Miroslav ŠTRAUF

Létá od: 1982
Letecké kvalifikace - pilot: CPL, ULV
Instruktor: ULV, FI (A)
Inspektor: ULV
Celkový nálet: 1600+

Sylva Koubová

Koordinátorka letecké školy

Petr Hendrych

Létá od: 1988
Letecké kvalifikace - pilot: CPL (H), ULH, ULV, PG, PPG
Instruktor: ULV, FI (H)
Celkový nálet: 6500+
 

Aleš Kočí

Létá od: 1988
Letecké kvalifikace - pilot: PG, MPG, ZL, ULL, ULV, PPL (A), PPL (H)
Instruktor: PG, UL, ULV
Celkový nálet: 6000+

Ceník výcviku

Vírníkové létání je specifické a nedá se s žádným jiným srovnat. Ve vírníku se budete cítit spíše jako ve vrtulníku než v klasickém letadle.

Výhodou je, že se řídí podobně jako klasické letadlo, což je výhoda oproti vrtulníku, kde máte zaměstnány prakticky neustále obě ruce a nohy.

Často odpovídáme na otázku: Proč je výcvik na vírník u nás dražší než na ultralehké letadlo – odpověď je v úvodu tohoto odstavce – tyto dvě kategorie se nedají srovnávat.

V cenách výcviku jsou navíc započítány i havarijní pojistky, provozní a další náklady

Licence Typ  Hodina výcviku  Min. hodin  Cena výcviku
Pilot ULLt Motorové rogalo
(různé typy)
 2 500 Kč  20  50 000 Kč
Pilot ULLa Ultralehké letadlo
(různé typy)
 3 500 Kč  20  70 000 Kč
Pilot ULLv

Ultralehký vírník
(AutoGyro Calidus) 

 5 900 Kč  20  94 000 Kč
Pilot ULLh Ultralehký vrtulník
(CH-7 Kompress)
 6 990 Kč  38  265 620 Kč
PPL(H) Robinson R22
(dvoumístný vrtulník)
 7 990 Kč  45  359 550 Kč
  Robinson R44
(čtyřmístný vrtulník)
 13 200 Kč  45  594 000 Kč

Typ výcviku

Cena bez DPH
Teoretický výcvik pro nováčky v rozsahu 45 hodin
(zpravidla ve třech blocích – 1 den + 2 x 2 dny)
6500 Kč
Teoretický výcvik specializovaný na vírníky pro piloty s licencí ULL/PPL/vrtulníky v rozsahu 5 hodin 2000 Kč
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Calidus/MTO (včetně paliva, pojištění atd.) 5900 Kč
Hodina letu s instruktorem ve vírníku Cavalon (včetně paliva, pojištění atd.) 5900 Kč
Hodina letu s instruktorem na vlastním stroji 3000 Kč

Porovnání cen výcviku

Toto porovnání cen slouží jen pro Vaši hrubou představu o nákladech, které s sebou začátek každého létání přináší.

Ceny vychází z dostupných informací renomovaných leteckých škol. Uvádíme pouze ceny praktického výcviku, tedy letové části výcviku.

Ke konečné ceně je tedy třeba přičíst i teoretickou část.

Počet hodin je minimální dle platných předpisů – pokud nejste výjimečně nadaný pilot, počítejte raději s rezervou. Ceny jsou bez DPH.

PPL(H) – soukromý pilot vrtulníků 
CPL(H) – komerční pilot vrtulníků = PPL(H) + cca 300 000 Kč

Cena výcviku pilota „velkého“ vrtulníku, např. Eurocopter EC135 se pohybuje kolem 2 800 000 Kč.

Společné výlety pilotů letecké školy