MTOsport 2017

Maximální rychlost
km/h
Dolet
~ km
Spotřeba (Natural 95)
~ l/h
Cestovní rychlost
km/h

Jediný svého druhu

Díky inovativní předrotaci až 300 rpm nabízí MTOsport 2017 zcela jedinečný vzletový výkon. Nastupte, vstaňte a užívejte si rozdílu!

Pocit svobody a volnosti

MTOsport již mnoho let ztělesňuje ten pocit bezmezné svobody a vzrušení. Celkově je vírník od základu dokonale vyvinutý.

MTOsport Model 2017 spojuje inovace a dokonalost v designu, díky čemuž vyniká z davu jako žádný jiný. Nový MTOsport Model 2017 nastavuje laťku a zvyšuje standardy na novou úroveň.

Je to skutečně dokonalá kombinace designu, pohodlí a funkčnosti při zachování mimořádné individuality a vynikajících letových vlastností.

Technická data

Délka x šířka x výška 5,1 m x 1,9 m x 2,7 m
Max. vzletová hmotnost 450 – 560 kg
Cestovní rychlost 145 km/h
Maximální rychlost 195 km/h
Délka startu 20-30 metrů (v sólo obsazení)
Maximální dolet 740 km | 650 km
Vytrvalost až 6,7 h
Motor Rotax 912 ULS | 914 UL | 915 IS
Nádrž 94 litrů
  • Rotax 912 ULS (100 HP)
    Rotax 914 UL (115 HP)
    Rotax 915 iS (135 HP)

  • Čtyřtaktní čtyřválec

  • Kapalinou chlazené hlavy

  • Vzduchem chlazené válce

  • Mazání pomocí suché klikové skříně

  • Duální systém zapalování

  • Možnost 2. elektrické palivové pumpy (Rotax 912 ULS)

Výbava na přání

  • Otevřený dvoumístný vírník v tandemovém uspořádání (sedadla za sebou)
  • Čelní štít pro pilota i cestujícího
  • Pokovovaný pylon a nosník ocasních ploch
  • Patentovaný systém silentbloků
  • Hliníkový rotorový systém NACA 8H12 8,4 m
  • Rotax 912 ULS (100 hp) nebo Rotax 914 UL Turbo (115 hp) a airbox, včetně převodovky s kluznou spojkou a výfukovým systém z nerezové oceli
  • Vrtule HTC3B CW172,5

Přístroje:

  • Rychloměr a výškoměr
  • Otáčkoměr motoru a rotoru
  • Teploměr oleje a hlav válců
  • Ukazatel tlaku oleje
  • Kompas
  • Počítadlo provozních hodin
  • Palivoměr

Dále v základním vybavení:

  • Pneumatické nastavení vyvážení
  • Brzda rotoru
  • Pneumatické předroztáčení rotoru
  • Hydraulické brzdy hlavního podvozku
  • Nádrž na 39 litrů paliva
  • Ochranný vak na rotor
  • Lak všech kompozitových dílů
  • Sedadla s nastavitelným úhlem opěradel
  • Prostor pro postavy do 200 cm
  • Čtyřbodové bezpečnostní pásy
  • Bílá, žlutá nebo červená barva
  • Sestavení, zalétání…

K motoru

  • Druhé palivové čerpadlo pro Rotax 912 ULS
  • Přídavná nádrž na 34 litrů paliva
  • Za letu elektricky stavitelná třílistá vrtule konstant speed WOODCOMP SR 3000

Rotorový systém

Výběr ze 3 rotorových soustav z hliníku NACA 8H12:

  • Standardní rotor o průměru 8,4 m (v základním vybavení)
  • Sportovní rotor o průměru 8 m pro sportovnější létání
  • Cestovní rotor o průměru 8,4 m pro dlouhé přelety

Barva

  • Na přání libovolná jiná barva nebo barevná kombinace (lak nebo pokovování)

Avionika

  • ELT Kanad 406 compact
  • Zabudovaná radiostanice ATR 833 s připojením pro oba cestující
  • Zabudovaný odpovídač TRT 800H

Školní vybavení

  • Instruktorská sada – ovladač plynu, brzd, přepínače, zadní řídicí páka

Osvětlení

  • Přistávací LED světla (2 x 2,5W)
  • Záblesková a poziční světla

Kokpit

  • Možná úprava pro zařízení: AvMap EKP IV, min, Fly mapa L, Think Navi T7, EFIS
  • Variometr 57 a/nebo 80 mm
  • Elektrická zásuvka
  • „Autozásuvka“ 12V 5A

Další speciální vybavení

  • Čalouněná sedadla místo standardního polstrování
  • Karbonová vlákna místo skelných (úspora cca 3 kg)
  • Sluchátka
  • Robustní nebo sportovní pneumatiky místo standardních
  • Plováky (certifikované pouze pro Švédsko)