Dva typicky české názvy pro naprosto nezvyklé aparáty. O vírnících ode mně slýcháte často, ale dálníky zmiňuji poprvé. Ačkoliv o nich vím už delší dobu, a na letišti v Medlankách u Brna se tyto stíhačkové motorky vyrábějí dlouho, ani já jsem dálník ještě nevyzkoušel. Ale mám to slíbené. Myšlenka pochází z roku 1940 od pilota a konstruktéra Jana Andrleho a dnes nás přivítal Gustav Procházka. Poslechnout si jeho nadšené vyprávění a prohlédnout si tyto nádherné technické hračky, to je balzám na duši. Už si představuji, jak s ním a deseti dalšími čtyři měsíce brázdím Ameriku křížem krážem. Dnes jsme přišli na rozumy a technické vychytávky, ale na jaře vám prozradím více.
Koho z vás dálníky zajímají, podívejte se na stránky www.peravescz.com, nebo třeba na https://youtu.be/zQnBYgZMvWs
V dílně stojí 7 elektrických dálníků. Mají motory z Tesla Roadster a jezdí až 250 Km/h. Do 4 Km/h se o stabilitu starají výsuvná boční kolečka, která potom řidič v mžiku zasune. Gustav Procházka je podobný blázen jako já, tak doufám, že se brzy on sveze ve vírníku a já v dálníku. Krasavec. Luxusní interiér s řídítky. No a my víme všechno a letíme zpátky domů. Zasněžená startovačka. Krása zimní krajiny. To nemůže nebavit. Flying again.