Svatý Teodor aneb mexický podzim v Československu

v říjnu má svátek Theodor. Ale rok 2021 pro mě bude spojen s jiným jménem. Právě na Theodora k nám přijel kamarád z Mexika Bernardo. Seznámili jsme se při mé návštěvě u nich v Mexiku , v jeho poměrně velké letecké firmě, která je také zástupcem Autogyro. Měl jsem u nich půjčený virnik (viz má reportáž https://www.facebook.com/groups/ultralightcr/permalink/631800337351746/).

Na oplátku jsem jej pozval podívat se do Československa. No a při výběru kdy přijet, padla volba na začátek barevného podzimu. Na pár dní tedy vyrážíme na okružní let. Vyzvedáváme jej po příletu do Prahy a míříme nejprve na Šumavu. Rabí – hezká základna a Perníkový mlýn přímo u letiště nabízí nejen ubytování a různé sportovní vyžití ale třeba vlastnoručně vyloveného pstruha a večerní vínečko s výhledem na stejnojmenný hrad. Odtud přeletíme napříč Českem až do Jeseníků. Šumava i Česká Kanada je opravdu nádherně zbarvená a po dvou zastávkách přistáváme před setměním u kamaráda na jeho ploše u skiareálu v Kopřivné.

Těšíme se nejen na oblet Jeseníků, ale také na jeho bike park. Je o nás dokonale postaráno a nejen sjezdy na kole, ale i start ve stylu bush flying je zážitek. Teď už taktovku přebírá Maťo a Slovensko je v jeho režii. Tatry mě nikdy neomrzí. Welcome drink na letišti Mlýnica a prohlídka Martinovi firmy štvorkolky.sk (viděli jsme premiéru jeho reportáže z letního putování) zakončujeme saunovým rituálem v Aquacity Poprad. Další ráno pokračujeme dále na východ. Dunajec a Dukla. Cestou nás doprovází kamarádi Jožko (s ním pijeme štrkové kafe ve Svidníku) a Vojto (termály v Partizánském a večerní steak ve stále skvělém Azulu). Na další den se podaří domluvit prohlídku jednoho z největších výrobců RC modelů aut trenčínskou firmu Hudy a vyzkoušíme výborné wafle v kavárně …. V pěší zóně v Trenčíně. Abychom navštívili 10 hradů a zámků a ještě udělali skupinové foto s Black Hawkem (Sikorsky UH 60) a jeho posádkou.

A už sedíme ve vířivce na letišti v Přerově. Znovu s znovu vidím z nadhledu, v jak krásném místě žijeme a co vše můžeme zažívat a s kým se potkávat. Mám rád aktivní lidi, kteří vždy hledí optimisticky vpřed a dělají pro společnou budoucnost to nejlepší, co mohou a dovedou. Všichni jsme si cestu i každou chvíli užili a pokud jenom část z našich společných plánů vyjde, máme se všichni na co těšit i v budoucnu.