Vyprovázím Cavalon na Krétu

Skoro bych řekl našeho bratra v boji. To je ale moc patetické. Tento Cavalon jsem koupil před 7 lety v Belgii. Už jen cesta pro něj byl prima výlet s dcerou Zuzkou. Začal hned létat ve škole Flyway a díky němu nastartovali mnozí svou pilotní kariéru. Potom si jej do soukromého užívání koupil rodinný pilotní klan z Žiliny. No a teď bude létat na Krétě. Ale mě právě láká ten přelet na jeho nové působiště.

Nikos je pilot letadel. Když ale na jeho rodné Krétě fouká (a to je skoro pořád), stojí rotory za vysokými horami za to. Někde se dočetl, že takové podmínky nejlépe snášejí vírníky a tak se objevil u nás ve Flyway. Ještě před dokončením pilotních zkoušek si vybral tohoto staršího, ale báječného fešáka. A protože, mimo jiné, má v Chanii školu na kitesurfing, plánuji jej v létě navštívit a naučit se základy této vodní aktivity. No a aby byla motivace, kupuji si formou slevy 30 hodin používání teď už jeho Cavalonu na Krétě. S tím je obchod uzavřen.

No a já už se těším na dokončení jeho kurzu a na cestu přes Madarsko, Chorvatsko, Černou Horu, Albánii a Řecko na tento větrný ostrov. Musím se přiznat, že už jsem tu dříve strávil několik zim. Nejprve jsme přijeli s partou paraglidistů, měl jsem tu sebou svůj první paramotor a kromě létání jsme tady objevili enduro. Tady jsem také vyzkoušel mou pozdější první terénní motorku, tedy Kawasaki KLR. No a později jsem sebou vzal nejen výborného kamaráda Karla, ale i svou ženu Janu. To jsme sebou vezli dvě sady paramotorů a Hondu XR. Ale taková cesta byla vždy na několik dní. Autem s vozíkem do Terstu, za dva dny trajektem do Patras a odsud přejezd do Pireas a odsud trajektem na Heraklion . Poté na mou oblíbenou, nekonečnou pláž u Ierapetry. Ale teď mi navigace ukazuje necelých 10 hodin na trati. Ok ještě musím přenastavit průměrnou rychlost z obvyklých 170 Km/h na aktuálních 140 Km/h. Přeci jen Cavalon 914 s náletem 1300 hodin, pevnou vrtulí, plnými nádržemi a dvěma členy posádky nejde hnát rychleji.

No ale cesta hezky utíká a my navštěvujeme cestou různé kamarády. Atilla a Susi v Maďarsku chystají slet pilotů a počítají s účasti asi 200 návštěvníků, tak je nebudeme zdržovat. Ještě by nás nějak zaměstnali. Dáme si kafe a frčíme do Sinj. Ivan tu bohužel dnes není, ale kluci z baru nám okamžitě seženou auto s kanystry a už pokračujeme na Dubrovník. Tady jsme původně chtěli strávit večer procházkou a prima večeří. Nakonec máme ještě dost času, tak letime do Ioanniny v Řecku. Očekává nás Olga a Lambros. Připraví pro nás ubytování a vezmou nás na prima večeři. Ioannina večer žije. Město bary a restaurace jsou v pátek večer plné. Konečně ŘECKÝ salát, jak má být.

Ráno nijak nespěcháme protože už to máme s jedním doplněním paliva v Epitaliu úplně na pohodu. Co mě ovšem překvapuje. Při přeletu moře ve výšce 2000 stop nás nejenom nevidí na radaru (máme Odpovidac v S módu ), ale ihned po obletu ostrova Kithira se stejnojmenným vojenským letištěm s ním ztratíme spojení a dovoláme se na Souda approche letiste Chania až od břehů Kréty. No nic, ve vodě bych tu cestou skončit nechtěl. Znamenalo by to hezky dlouhé koupání.

Ale jsme již v sobotu odpoledne tady. Nechal jsem si den fóra pro případ nějakých patalií s řeckým řízením letu. Nebo vlastně den na Krétě s jinými aktivitami.

V blízké půjčovně si hned ráno vybírám Hondu CRF, lehké Enduro a hned vyrážím na prašné cesty. U známé pláže Balos beach na konci ostrova je plno. Tak volím malou nenápadnou pláž Paralia Menies, která je přece jenom dost daleko od asfaltových cest a to je výhra. Dva páry v terénních obytňácích, jeden pár terénním autem a já. Super zaplavání a trochu si zdřímnout na pláži a už je čas vyrazit zpátky. Jednosměrná letenka z Kréty je za hubičku a tedy další návštěva bude asi brzy následovat.

Ještě jsem nikdy tak dlouhou trať s autopilotem neletěl. A Nikos fungoval bezvadně. Už chápu jak se sbírají stovky hodin v režimových strojích. Mě ale jenom sedet a komunikovat stejně nebaví a když stroj neřídíte, je to jako dlouhý let letadlem třeba z Afriky domů.

Zůstanu příště u svého stylu cestování, který můžete vidět třeba na YouTube na GyromotionTour….

Podpořte nás sdílením!

Facebook
Twitter
LinkedIn